fbpx
יום חמישי 18 במאי | 16:00
מיקום
אולם הנרי קראון
משך הקונצרט
כשעה
מחירים
אולם120 ₪
יציע105 ₪
קנה כרטיס

לרגל חגיגות 75 שנה למדינת ישראל ו-700 שנה לוילנה בירת ליטא, אנו מתכבדים להציג את היצירה סימפוניה מירושלים של הצפון, מאת המלחין הליטאי ז'יוואר יאסינסקיס – אשר תנציח את שני האירועים ההיסטוריים הללו.

 

קונצרט הנצחה זה יבוצע על ידי התזמורת הסימפונית ירושלים ומוזיקאים אורחים מליטא וישראל. בקונצרט ישולבו מוזיקה קלאסית השזורה במוטיבים של הפולקלור הליטאי והעברי, אשר יקחו את המאזינים למסע בן שעה המשלב בירבינה, קנקלס, טאר פרסי, סאז, הארדי-גארדי ושופרות. בנוסף ישתתפו בקונצרט ירון צ'רניאק, מוזיקאי ישראלי, המתמחה בכלי נגינה מהמזרח התיכון, ורפאל קרפיס, זמר אופרה יהודי ליטאי. הקונצרט 'הסימפוניה מירושלים של הצפון' הינו קונצרט גאלה מטעם כנס ׳צעדת האומות׳ (March of the Nations). 

 

וילנה, שבעבר הייתה ביתה של קהילה יהודית משגשגת, נחשבה לירושלים של הצפון. הרעיון מאחורי "הסימפוניה מירושלים של הצפון" התפתח מההיסטוריה המאוחדת של הליטאים והקהילה היהודית. אנו מזמינים אתכם לצאת איתנו למסע מוזיקלי, שבאמצעותו נהיה עדים לרגעים החשובים ביותר בתולדות ישראל וליטא.

 

הבכורה של ׳סימפוניה מירושלים של הצפון׳ בוצעה לראשונה ב-23 בספטמבר 2021 – ביום הזיכרון הלאומי לרצח העם של יהודי ליטא, והוקדש לציון 80 שנה לשואה. הקונצרט התנגן בחצר הארמון הנשיאותי, סמוך לגטו וילנה. בין אורחי הכבוד נכללו ראשי מדינות, שגרירים זרים, חברי הקהילה היהודית של ליטא, חסידי אומות העולם וצאצאיהם. יתר על כן הקונצרט שודר בטלוויזיה הלאומית הליטאית.

 

אמנים

ז'יוואר יאסינסקיס ׁ(ליטא), מנצח וסולן (טרומבון, שופר) 
רפאל קרפיס (ליטא), טנור 

ירון צ'רניאק (ישראל), טאר פרסי, סאז, הארדי-גארדי 

טאד דאוג'וטס (ליטא), שופרות

ויקטוריה מיסקינייט (ליטא), שופר

לורינה לאבוטייט (ליטא), קנקלס

ארווידאס ינקוס (ליטא), בירבינה

הרולד פארוליס (ליטא), קלרנית

תכנית

יאסינסקיס סימפוניה מירושלים של הצפון