fbpx

נמרוד דוד פפר

נמרוד דוד פפר (נולד ב-14 לנובמבר 1984) הוא מנצח ישראלי המתגורר בניו-יורק. 

פפר משמש כעוזר מנצח במטרופוליטן אופרה בניו-יורק. הוא ניצח לראשונה על תזמורת המטרופוליטן אופרה בשנת2014, כאשר חלק עם המנצח ג׳יימס לויין את הפודיום בקונצרט הגאלה של תוכנית לינדמן לקידום אמנים צעירים. במטרופוליטן אופרה שימש פפר  כמנצח מחליף לג׳יימס לויין בחטיפה מן ההרמון מאת מוצרט, כעוזר מנהל המקהלה, וכן כעוזר מנצח בהפקות של וילהלם טל, האיטלקיה באלג׳יר, אאידה, אידומנאו, יבגני אונייגין, ההולנדי המעופף, אותלו, טנהויזר, נשף המסכות, סיפורי הופמן, נישואי פיגרו, חליל הקסם ולה בוהם. .

בשנת 2016 פפר היה שותף לייסוד חברת האופרה הלירית של גואטמלה, בה מונה לתפקיד מנהל מוסיקלי לאחר שניצח על הפקת הבכורה של החברה – ריגולטו מאת ורדי. בשנת 2017 הוא ניצח שם על שיקוי האהבה מאת דוניצטי, ובשנת 2018 על לה בוהם מאת פוצ׳יני.

ביוני 2018 פפר ניצח לראשונה בבית האופרה של ולנסיה, על הפקה חצי-מבוימת של חסדו של טיטוס מאת מוצרט בהיכל האמנויות ע״ש המלכה סופי. בפברואר 2018 הוא ניצח לראשונה על האופרה הישראלית, בהפקה חדשה של דון ג׳ובאני של הבמאי קספר הולטן. בעונת 2018-19 פפר חוזר לישראל לנצח על סימון בוקנגרה מאת ורדי באופרה הישראלית, ולשתף פעולה כמנצח ופסנתרן עם הסימפונט רעננה, התזמורת הסימפונית ירושלים והקאמרטה הישראלית ירושלים.

פפר הוא זוכה הפרס השלישי בתחרות הבינלאומית למנצחים ע״ש שולטי 2017 בהונגריה. בעקבות הצלחתו בתחרות הוא הוזמן לנצח על תזמורות רבות בהונגריה, בהן התזמורת הפילהרמונית הלאומית ההונגרית ותזמורת האופרה הלאומית ההונגרית.

לאחרונה פפר ניצח על תזמורת המארינסקי ועל התזמורת הסימפונית של הסטייט-קאפלה

בסנט-פטרבורג, והוזמן לשמש כמנצח אורח עם תזמורת ג׳וליארד ומחלקת הריקוד של ג׳וליארד בעונת 2016/17 בקונצ׳רטו הראשון לפסנתר מאת שוסטקוביץ׳, לכוראוגרפיה מאת ריצ׳רד אלסטון.

כפסנתרן, פפר מופיע באופן קבוע כסולן עם תזמורות וברסיטלים, וכן כנגן מוסיקה קאמרית. הופעותיו לאחרונה כוללות רסיטל סולו ששודר בשידור חי מהקרמלין הרוסי בשנת2007; הופעות בהן ניגן מוסיקה מאת שופן על במת המטרופוליטן אופרה בהפקה של הגברת עם הקמליות עם חברת הבלט האמריקאית בשנת 2010; רסיטל בכורה באולם קרנגי הול בניו-יורק בשנת 2008;  וכן הופעת הבכורה עם התזמורת הפילהרמונית הישראלית בשנת 2008, בה ניגן את ביצוע הבכורה של הקונצ׳רטו לפסנתר השני של אהרון חרל״פ, לאחריו המלחין הקדיש לו את יצירתו ריקודים סימפוניים לפסנתר ותזמורת משנת  2015.

פפר הופיע ב עונת 2015/16 עם ההרכב הקאמרי של המטרופוליטן אופרה בניצוחו של ג׳יימס לויין בקרנגי הול, וניגן את הקונצ׳רטו הרביעי של בטהובן, בפסנתר בן התקופה, עם תזמורת קלאריון בניצוחו של סטיבן פוקס בניו-יורק. הוא גם הופיע לאחרונה כסולן במרכז לינקולן בניו-יורק, באולם הפילהרמונית של ורשה ובפארק לז׳יינקי, באקדמיה על שם פרנץ ליסט בבודפשט, באולם הקונצרטים של שנגחאי, וכן באולמות קונצרטים נוספים בישראל, ברוסיה, בפולין, באוסטריה, במלטה, בירדן, בסין, בהונג קונג ובארצות הברית.

בשנת 2009 פפר הציג קונצרט לשלום בקרנגי הול עם הפסנתרן בשארה הרוני, שכל הכנסותיו היו קודש לבית האמנויות בעמק יזרעאל, בית ספר למוזיקה בו יהודים וערבים לומדים יחד, ושהיה מצוי בקשיים  כלכליים. הקונצרט עזר לגייס כספים ותשומת לב מהתקשורת הבינלאומית לבית-הספר, ו״פרס הפרויקטים לשלום על-שם דיוויס״ הוענק לפפר על יוזמה זו.

פפר השלים את לימודיו לתאר אמן בניצוח תזמורות בג׳וליארד כתלמידו של אלן גילברט, המנהל

האמנותי של התזמורת הפילהרמונית של ניו-יורק בסיוע מלגה ע״ש המנצח ברונו ולטר. עם סיום לימודיו בג׳וליארד הוענקו לו פרס צ׳ארלס שיף לניצוח, ופרס נורמן בנזקוון לקידום קריירה מוזיקלית. ברשותו תואר אמן ותעודות לימודים מקצועיים בפסנתר ובניצוח תזמורות מהקולג׳ מאנס בניו-יורק. פפר היה חבר בתוכנית לינדמן לקידום אמנים צעירים במטרופוליטן אופרה בשנים 2012-2014  . מוריו היו פנינה זלצמן, ואדים מונסטירסקי, גדעון חצור, ויקטור רוזנבאום, דיוויד הייז, קרל שכטר, אלן גילברט, ריצ׳רד גוד וג׳יימס לויין.